"Tenemos una poderosa imaginación"
"Tenemos una poderosa imaginación"
Per a fer aquesta entrada m'he basat en un vídeo de Ken Robinson: https://www.youtube.com/watch?v=vchZm7R0drc&t=1s
Idea principal
Robinson explica que els éssers humans ens diferenciem d'altres animals perquè tenim una imaginació molt poderosa, que ens permet crear cultures, economies, civilitzacions i mons virtuals en els quals vivim. Per a ell, la creativitat és l'essència del que significa ésser humà.
Crítica a l'escola
-
Diu que els sistemes educatius han ignorat durant molt de temps les capacitats creatives.
-
No afirma que totes les escoles maten la creativitat, però sí que no la cultiven com deurien i quan no es cultiva, la creativitat sol desaparéixer.
Què és la creativitat?
Robinson distingeix tres conceptes: imaginació, creativitat i innovació.
- Imaginació: capacitat de pensar en coses que no són presents, anticipar, reflexionar, especular, fer suposicions.
- Creativitat: la defineix com “el procés de tindre idees originals amb valor”. Diu que: "Pots passar-te el dia imaginant, però per a ser creatiu has de fer alguna cosa".
- Innovació: és el pas següent, quan eixes idees creatives amb valor s'implementen en el món real i canvien pràctiques, productes, serveis o organitzacions.
Comentarios
Publicar un comentario